Pages

Monday, April 26, 2010

.::Kem Dana Bakti 2010 SUK Terengganu::.

22hb-24hb april 2010...

3 hari 2 malam aku join kem Dana Bakti 2010 under SUK Terengganu di Taman Pertanian,Sekayu,Hulu Terengganu..Dalam 150 org jgk join Camp n..byk aktiviti r jgk ade kat sini..semua ye melibatkan keyakinan dan memupuk kepimpinan diri..huhu..semangat perjuangan anak malaysia..hehe..berjuang utk negara..chewah..berkobar2 tuh..banyak gak lah aku dpt ilmu kat sane,berbaloi jgk r..ilang tensem dari keje..hehe..mcam bercuti plop..byk xtiviti riadah r..senam2 di pagi n ptg..urusetia kat situ ex..ketua pengakap aku..straight habis..takut..nasib dia xcam..dulu selalu kena marah oleh si "Mamat " tuh..haha...xpcaye jupe lagi dalm kem n..kena kawad lah ape lah..terabur je,lansung xingat...dah lupe step berkawad n..haha..belasah je..jadi ok..kah2..tapi nasib r jadual xpadat sgt..sempat mandi n makan..maybe kem utk org yg dah besar2(tua-tua)..kih..kih..2 kenangan manis aku kat kem n..satu aku dikejutkan dgn nyanyian besday "Allah selamatkan kamu"-1 dewan tuh janjikan lagu utk aku..terharu,satu lagi,berpeluang berenang dgn seronok ye..yeah berjaya memberanikan diri terjun tasik yg dalam..


xtiviti perkenalan..xsampai setgh jam sampai kat sekayu kitorang dah kamcing..maklumlah set tganu(terlalu mesra alam)..hehe..


xsangka dalam kem n..berjumpa dgn seorg rakan sekolah yang dah lame xjumpa..geng gelap kat sekolah..hehe...baik dia n..Haslinda Hassan nama dia, geng gile2 kat sekolah..psyco aku di buat ye..


ceramah semangat patriotik + tayangan "Hati Malaya"- semangat mempejuangkan kemerdekaan + masing2 berpeluang memberi hujah2 n pendapat..terharu melihat pemimpin kite "Tunku Abdul Rahman " berusaha mendapat kemerdekaan + perpaduan org melayu yg kuat sehingga kan org cina n india terpegun dgn semangat org melayu time tuh..huhu..semangat yg berkobar2 tuh..huk..huk


huhu..xtiviti paling mencabar bagi aku pasal aku n xpandai berenang..nasib diorang sediakan jaket..kaki tak sentuh tanah lak tuh..huhu..takut too..sorang2 dilepaskan sampai ke garisan penamat..mula2 takut gak..panik,pasal kaki xsentuh tanah..pusing kiri pusing kanan,try berjalan dalam air still xbergerak(dlm ati , selamat tak n?janji aku xtengelam) haha..urusetia bagi nasihat n then try pusing kan badan..kibaskan ke dua2 tgn ke belakang..pandang ke langit..alahai best r pulok..akhir nya bergerak sambil kibaskan kaki...best jgk berenang n rupe nye tapi agak letih nak sampai ke garisan penamat..gatal abis satu badan pasal air ini kotor n lagi 1 kulit aku n sensitif..janji best..huhu..berbaloi2x..


yeah berjaya..Hajar u can do it!!


xtiviti malam-ceramah keagamaan..sembahyang berjemaah..lucu dgn gelagat si Mira selalu menceriakan keadaan..akibat ye aku kehilangan suara..tergelak je keje..wakaka..


xtiviti LDK..hiaskan pengantin kumpulan masing2 dgn surat khabar..haha..lawak2x..seksi pengantin group aku,xckup kain..haha


kreatif kan..siap ade persembahan "silat" oleh setiap kumpulan..motif: xlupa adat istiadat melayu


wawa,ida,mira yg poyo( bertudung kuning) , aku n linda


xtiviti bebas pasal urusetia pergi join pertandingan wau..haha..nasib xde pacat time n..ulat gonggok ade r..besar lagi kat sini..


aku usik ulat gonggok n tak jadi ape pun..melawan ade r..bekeng punye ulat gonggok...(bekeng=garang)


Akhir ye selepas 3 hari 2 malam selesai sudah kem n..setiap perjumpaan ade perpisahan jua..sempat snap sebelum naik bas pulang..thanx kawan2,best sgt..

No comments:

Post a Comment