Pages

Thursday, January 10, 2013

Marang ke Kuala Terengganu


Permulaan tahun baru yang menaruk untuk tahun 2013..ooo akhirnya dapat berpindah ke kuala terengganu..dekat lah skit nak berulang dari rumah..tp keje still sama lagi..bila la nak dapat kerja tetap.tp alhamdulilah kontrak still sambung lagi..selang 2 tahun aku berpindah ke new environment,start usj,balik tganu marang n then kuala terengganu...lepas ni mane plop ye?itu semua kte merancang tp Allah yang menentukan..apa pun aku bersyukur dengan apa yang diberi oleh nya..amin..:)

Tahun baru 2013 ,aku ditempatkan disebuah sekolah pendidikan khas,so jumpa lah budak2 istimewa kat sni..oh kagum ye dengan diorang ni,even buta,bisu,pekak n buta still dapat belajar macam biasa.

Baru seminggu ditempat baru,belajar la jgk bahasa isyarat ni ; haha .lawak pun ada..kadang2 aku tak faham ape budak2 ni bagitahu aku..tp budak2 ni faham apa yg aku ckp..hehe..teknik yang aku guna untuk berkomunikasi sekarang ni dengan menulis kat kertas n then budak2 ni tulis balik..dah sekolah semestinya pandai membaca dan menulis..dengan budak budak buta dan rabun just cakap jer..hehe..abis cte

so kenalah traning diri sendiri dengan bahasa isyarat bahasa melayu...ABC balik..bertuah jgk dapat berpindah kat sni,banyak beda leh belajar..belajar dan terus belajar..bukan semua org berpeluang belajar bahasa istimewa ni

Jom belajar membaca dan mengira bahasa isyarat BM





so me'hafal la aku lepas ni..bahasa-bahasa komputer yang perlu aku tahu...semestinya..

No comments:

Post a Comment