Pages

Wednesday, October 17, 2012

down and up

Assalamualaikum shayamku 'akujekena'..

lama yer aku updated blog 'akujekena' ni..xde beda yang menarik aku nak share..rasa diri down skit buat aku humble tak tentu pasal..si dia hilang entah ke mana.ceh jiwang plop..simpan dlm hati dah la xyah nak share bab tuh heee -;

cuma skrg ni misi aku untuk mencari keja tetap di bumi terengganu ni memg cukup sukar bagi aku..mesti pilih kerja..opcourse la bertahun-tahun belajar..mungkin xde rezeki lagi kot..insyallah ada hikmah di sebalik semua ini..ceh,muhasab diri la plop..opps..hah dah idea ape nak share kat sni..rupa nyer perlu menaip sambil berfikir..cepat je tangan tuh nak berbicara.hihi..

kat sni aku nak share,baru-baru ni aku temuduga PPTM Gred f29 di UMT,Terengganu ; 

xsampai sebulan kot aku isi online terus dipanggil,kate yer ni Pra temuduga ;so diorang mention la ada exam skit nak kena jawab.so kena la study skit bab-bab programming ni

time aku temuduga tuh pagi dalam 20 org jgk la.oleh sebab jawatan aku ni utk diploma so aku sembunyi kan degree yang aku ada ni..memg xdpt la kalu diorang tahu.haha

1st ofcourse lah kena dtg awal,awal setengah jam ok la coz mula-mula tuh ada process pendaftaran..aku yang dah biasa temuduga ni pun masih lagi gugup..lumrah la tuh kan ;

so,ujian bertulis yang aku nak share ni masih lagi segar bungar kat kepala aku ni,leh la nk share beda ni ;

Exam PPTM (in english tau); 

1.160 soalan objektif (soal selidik kendiri)BM
2.Ujian programming
   Q1 : Diberi Array 10 cities,lepas tuh kena buat susunan yang paling LARGEST.
   Q2 : Diberi Squares.Num=1-12.guna formula square "|*|=1".Create program
   Q3 : Diberi num=1-100,mutiple 3 print out "FIZZ" ,mutiple 5 print out "BUZZ".Kalau both is true  
          print out "FIZZBUZZ"
   Q3 : Diberi 2 table
          # select query kedua- dua table (INNER JOIN)
          # select distict 1 table sahaja dan list
          # paparkan mengikut DESCENDING order.

tuh la exam yang perlu di jawab,dalam 1 jam jgk..memg xsempat masa,knowledge yang ada perlu kte guna sebaik mungkin..semua ni basic C++ kot,mula-mula belajar time diploma dulu..so refresh la balik..gugup jgk nak menjawab ye ni..hehe
lepas rehat 30 minit ada temuduga plop...nanti esok aku sambung lagi ; tiba-tiba lak ada keje ni,biasa la kuli byk keje nak kena buat..heeeeeee :) epy leh naip!

No comments:

Post a Comment